Известие

Collapse
No announcement yet.

Отечка къси/дълки с чистачки

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Отечка къси/дълки с чистачки

    От няколко дни ми се появи доста странен и неприятен проблем с колата: 147-ца 2001г. Или от самосебе си или при по-силна вибрация на цялото купе (павета, набразден напречно асфалт преди опасен участък), ако съм на къси светлини, задната и предна чистачка се включват и работят постоянно, като предната едвам едвам се движи и забелязвам, че късите светлини леко губят интензитета си. Никакъв контрол на чистачките от лостчето не е възможен при това положение, единствено изключване на късити светлини, или за мъглата (ако са включени) изключва и чистачките. Може да се оправят понякога от самосебе си или пак при някаква вибрация. Последният път когато се бяха оправили, само включването от къси на дълги пак включва проблема.
    Прегледах и размърдах релета/предпазители в кутийката отпред до акумулатора, но никакъв ефект. Предположих, че в лостчетата е проблема, но в предвид това колко удара изядоха (вибрации) и ефект нямаше ме навежда на мисълта че някъде другаде е проблема. Ако имате идеи ще съм благодарен да споделите?

  • #2
    Най-вероятно точно в пакета на волана е проблема, но си трябва мерене.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Май с мерене трябва да стане, днес забелязах, че проблема е с всички светлини на фаровете - къси, дълги и мъгла светят заедно с много малък интензитет и наред с това предни и задни чистачки...

      Comment


      • #4
        Когато работата на един консуматор започне да се влияе от тази на друг, е много вероятно това да се дължи на калпави връзки към шаси. Започни с проверка и почистване на тези връзки.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Още един въпрос свързан с това и допълнителна информация и история. Още като взех колата преди повече от година и половина, задната чистачка от време на време почваше да работи постоянно, като в същото време преден десен фар въобще изгасваше (човека от който я купих предвидливо беше извадил предпазителя на чистачката, "хвала" на пича).
          Преди 2 месеца ми направи друг проблем свързан със запалването. В началото, когато ползвам мигачите, мигат с много по-голяма скорост от обикновенното. В следващия момент, колата не можеше да се заключи от дистанционното, заключва се и след това веднага се отключва. В това време имаше моменти, в които при изключване от контакт и изваждане на ключа, мотора продължава да работи докато не дадеш отново на контакт (в този момент мотора изгасва). След няколко опита да запаля и изгася вече не можеше да се запали, при опит да се запали осветеността на таблото намаляваше, като да е слаб акумулатора и никакъв опит за завъртане от страна на стартера. Този проблем се оправи изведнъж след подаване на ток от друга кола. Акумулатора и алтернатора са измерени и работят както трябва.
          Сега на трето място и този проблем, който описвам с чистачките!

          Възможно ли е проблема да е от Контролния модул или цялата работа да е от недобро замасяване някъде?

          Comment


          • #6
            това със заключване и отключване на вратите го реших със смяна на бравата , макар че визуално и с уред не се виждаше нищо, но по метода на пробата открих , че шоф. брава ми прави мизерии.
            Alfa Romeo 146 1.9 JTD 105+++ EX
            Peugeout 2.2 HDI 133+++
            Alfa 159 +++ next

            Comment


            • #7
              Както ecotronik писа.
              Провери си точките на замасяване на автомобила.
              Също така,тези проблеми имаше ли ги преди да сложиш бушона за задната чистачка ?
              Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

              Comment


              • #8
                Първоначалния проблем със задната чистачка се проявяваше сравнително рядко, както се появява така и изчезва, тогава я карах на сервиз, гледаха я, закачаха я на компютър и не можаха да разберат от какво е защото просто в този момент нямаше проблем, това беше преди година и половина. Сега по-сериозните проблеми са от около месец, но нямам време кога да я карам сега да я видят...
                Благодаря за съветите до сега!

                Comment


                • #9
                  Пробвай да махнеш бушона на чистачката да видиш дали няма да има ефект.
                  Две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост, и аз не съм сигурен за Вселената.

                  Comment


                  • #10
                    Точно това направих, махнах бушоните както на задната така и на предната чистачка. Ефекта е че предната чистачка спря да се движи а задната започна да се движи доста бавно, постоянно. Имам нормални къси светлини, а когато дам на дълги свети нормално само десния, а левия свети бавно и мъждука. Някакъв кошмар става с тия тоци...

                    Comment


                    • #11
                      Пускай чалга и тури 2 лв вход....освен масите виж за окъсени кабели в задната врата, маншона между врата и купето, заради такъв проблем/скъсани кабели, протрити изолации/ отзад имах нелогична цветомузика от светлини.Лошо ще е ако някой се е майсторил по ел инсталацията и е направил неправилни връзки, огледай за снаждани кабели.
                      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                      Comment


                      • #12
                        Оказа се, че самият конектор с кабелите към левия фар нещо не е бил добре. Едно изваждане, почистване и включване оправи проблема.

                        Comment

                        Working...
                        X